postheadericon Батькам ліворуких дітей

Хтось вважає ліворуких майже геніями, а хтось впевнений, що ліворукість – недолік.

        Дитина-лівша багато в чому відрізняється від своїх однолітків і не лише упертістю, що затягнулася. Зазвичай це особливо талановиті і дуже емоційні діти. Вони вже з трьох років набагато краще за інших малюють, ліплять. Між іншим, багато хто з видатних людей був саме „лівшою”. Так, лівою рукою писали свої шедеври Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель і Пікассо, ліворукими були видатний фізіолог І.Павлов, письменник і вчений В.Даль, творець теорії відносності А.Ейнштейн, Чарлі Чаплін, Льюїс Керолл, Гарі Трумен, Бенджамін Франклін, Юлій Цезар, та багато інших видатних людей.
Насправді природа ліворукості і праворукості визначається особливостями головного мозку, рівно як і більшість інших особливостей людського організму. Головний мозок має ліву і праву півкулі, кожна з них виконує свій набір функцій, причому права півкуля керує нашою лівою частиною тіла, а ліва півкуля – правою частиною тіла. Дві півкулі розрізняються по своїй активності: якщо домінує ліва півкуля, то дитина-правша, а якщо домінує права півкуля, то дитина-лівша. Але це далеко не єдина відмінність, яка виникає з причини домінування тієї чи іншої півкулі головного мозку. Кожна півкуля відповідає за обробку певної інформації. Ліву півкулю можна назвати логічною, вона відповідає за логічне, абстрактне та аналітичне мислення. Тобто завдяки лівій півкулі ми можемо розуміти зміст промови, аналізувати те, що відбувається, класифікувати об’єкти, послідовно вирішувати проблеми, виявляючи всі можливі варіанти. Права півкуля – це емоційна домінанта. Наприклад, якщо завдяки лівій півкулі ми сприймаємо зміст промови, то завдяки правій півкулі ми розуміємо її інтонацію. Права півкуля відповідає за образне мислення та зорово-просторові функції. Якщо домінує права півкуля над лівим, тобто людина-лівша, значить можна говорити, що у нього добре розвинена інтуїція, творчі здібності.Праворукі нерідко підкреслено раціональні. Вони багато й охоче пишуть, легко запам’ятовують великі за обсягом тексти, володіють іноземними мовами, мають граматично правильне мовлення. Для них характерне і властиве почуття обов’язку та відповідальності ,вони принципові, внутрішньо переживають конфлікти. Праворукі послідовні в діях і вчинках, добре прогнозують майбутнє, критичні, схильні до в’їдливої іронії та сатири. Такі люди зазвичай посідають адміністративні посади, але їм інколи не вистачає гнучкості, безпосередності та спонтанності у вияві почуттів. Їм складно перебудовувати свої взаємини з людьми: нелегко пристосовуватися до невичерпної розмаїтості людських характерів і « нерозумності» вчинків інших людей. Ліворукі, на відміну від праворуких, – цілісні натури, відкриті й безпосередні у висловлюванні почуттів, наївні, довірливі, здатні тонко відчувати і переживати, легко засмучуються і плачуть, але не впадають в стан гніву і люті. Ліворукі часто діють за настроєм, вони товариські, контактні, схильні до врахування природних факторів, а не технічних. Мовлення у ліворуких – емоційне, експресивне , інтонаційно збагачене, супроводжується жестикуляцією. У ньому немає особливої побудови, можливі запинки, плутаність, зайві слова і звуки « проковтування» закінчень. Ліворуким зручніше диктувати текст, ніж писати, тоді як праворуким легше писати, ніж диктувати. З поміж ліворуких – багато художників, артистів, музикантів, майстрів на всі руки та екстрасенсів. Здебільшого це люди з творчою, спонтанною підсвідомою діяльністю, у яких думка діє разом з уявою та почуттям. Вони стають захисниками довкілля, й прихильниками безпосередніх, емоційних взаємин між людьми. А якими є особливості навчання праворуких і ліворуких дітей

При навчанні ліворукої дитини варто пам’ятати деякі особливості, зокрема:

1. Дитина повинна вчитися писати прямо, не загороджуючи собі лінію рядка.

2. Не можна вимагати від ліворукої дитини безвідривного письма.

3. При письмі і малюванні ліворукої дитини світло повинно падати справа.

4. При виконанні завдань по письму необхідно визначити разом з дитиною траєкторію руху руки. Це допоможе дитині визначити, де починати написання елементу букви, куди вести і де закінчити. Цю інструкцію дитина повинна ще самостійно повторити і тільки потім приступити до письма.

5. Корисно зробити для дитини картки із елементами написання кожної букви та із самими буквами. Це дозволить перетворити навчання письму на захоплюючу гру.

6. Важливо пам’ятати, що ліворукі діти переживають адаптацію до школи набагато важче, ніж їх праворукі однолітки. Вони бояться кепкувань однокласників, та ще більше — негативної оцінки дорослими їх діяльності.

7. Батьки повинні терпляче відноситися до брудних зошитів, помилок і карлючок своєї дитини, пам’ятаючи про те, що письмо дається їй набагато важче, ніж іншим дітям. Ліворукій дитині треба пропонувати більше завдань на розвиток рухової активності руки, для розвитку групи дрібних м’язів. Дуже хороша вправа — вирізування букв великого формату із газет. Дитина швидше запам’ятовує букви, бачить їх у дзеркальному зображенні, запам’ятовує їх контури. Ще одна вправа — ліплення букв і цифр. Це також допомагає дитині швидше засвоїти техніку письма

Пам’ятка для батьків, у яких діти лівші

Шановні тати і мами! Ваша дитина потребує уваги, підтримки і терпіння. Це і є головна умова її перемоги в учбовій діяльності, пам’ятайте про це!

 Ніколи не виявляйте негативного ставлення до того, що ваша дитина лівша.

 Не демонструйте ліворукість своєї дитини з негативної позиції стороннім і незнайомим людям.

 Не драматизуйте шкільні невдачі своєї дитини, пов’язані з тим, що вона — лівша.

 Долайте шкільні невдачі за допомогою додаткових, цікавих занять, які допоможуть дитині справитися із учбовими проблемами.

 Відкрийте для своєї дитини світ ліплення і малювання, в’язання і плетіння макраме. Писати лівою рукою непросто — тому допоможіть дитині уникати перевантаження і перевтоми.

 Не гарячіться, якщо дитина зробила щось не так, краще підтримайте її і відзначте успіхи.

 Демонструйте позитивні досягнення ліворуких людей.  Не намагайтеся щось робити за дитину в такому разі ви лише посилюєте її проблеми.

 Закріплюйте досягнуті дитиною уміння, постійно їх тренуючи

Залиште відповідь

Опитування

Чи потрібно проводити свято "День іменинника" в класі для дітей?

View Results

Loading ... Loading ...
ВІТАЄМО
Жданов Євгеній
15 жовтня
Андрійчук Мілана
13 жовтня
Пронік Кіра
1 жовтня
Рацина Вероніка
1 жовтня

pirog6

Щастя зичимо вам щиро,
Сонця,радості та миру.
Будьте ви завжди здорові,
Будьте ви завжди красиві
Чемні,лагідні,дбайливі.

Недавні записи